Portada > municipi > joventut S’acaba la primera...

S’acaba la primera experiència amb el wòlof

Aquest passat dijous 9 d’agost s’ha posat punt i final al primer taller de wòlof celebrat a la comarca. S’ha estat fent a Barberà de la Conca aquests darrers dies (en concret el 31 de juliol, i el 2, 7 i 9 d’agost) i l’han organitzat l'Ajuntament de Barberà de la Conca, l'Oficina Jove i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

Aquest va començar com un taller d’idiomes, però alhora volia anar una mica més enllà. Volia acostar els participants a la realitat cultural que s’amaga rere la llengua, i conèixer quatre nocions bàsiques sobre els països on es parla. Especialment del Senegal, país d’origen d’en Moustapha Gadiaga, el professor que de forma desinteressada va acompanyar els participants del taller en aquesta experiència, i a qui l’organització vol agrair la seva implicació.

El nombre d’inscrits al taller no és per tirar coets, ja que tan sols foren quatre, però s’ha de tenir en compte que tan sols és la primera edició d’aquesta proposta, i que el desconeixement tant de l’activitat com del fet que es duia a terme han influït sens dubte negativament en aquest aspecte. A més la iniciativa va despertar l’interès de mitjans de comunicació de la importància de l’Agència Catalana de Notícies, la qual cosa reafirma l’optimisme dels organitzadors.

El taller de wòlof s’inclou en la proposta de tallers d’idiomes de l’Oficina Jove i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, de la qual també formen part un taller d’àrab celebrat a l’Espluga de Francolí del 17 al 20 de juliol, i un taller de xinès que se celebrarà a Montblanc el 14, 16, 21 i 23 d’agost, al Casal d’Entitats. Per a obtenir informació referent a aquest taller i a les inscripcions corresponents es pot acudir a l’Oficina Jove, situada al Palau Alenyà de Montblanc, o al mateix Ajuntament de Montblanc.